Музичне виховання – це не виховання

музиканта, а, насамперед, виховання людини.

В.Сухомлинський

Елементарне музикування за Концепцією Карла Орфа є однією з улюблених та найцікавіших форм музичної діяльності дошкільників. Довіряючи педагогам своїх дітей, батьки мріють їх бачити всебічно розвиненими, гармонійними особистостями. Саме це і є одним із головних завдань орфавської системи, над якою я працюю вже кілька років. Тепер на кожному моєму занятті діти з бажанням “спілкуються” з музикою, співають та грають колективно, отримуючи від цього задоволення.

/Files/images/imgonline-com-ua-comphgnniHrykvx1.jpg

Використання музичних інструментів на таких заняттях є обов’язковим. Поряд з фабричними інструментами активно використовуються інструменти, виготовлені власноруч з природного матеріалу. Такі шумові музичні інструменти викликають у дитини неабиякий інтерес та бажання грати і грати. Музичні іграшки допомагають дитині зрозуміти, звідки і як народжуються звуки. Ігровий світ можна озвучити звичайними простими інструментами. Наприклад, просинається вранці сонечко – легеньке побрязкування по залізній паличці. Спів пташок діти можуть показати, зігравши на звичайному свищику. А подих вітерця – на султанчику. Творчо підійшовши до використання саморобних музичних інструментів, можна навіть озвучити якусь казку.

/Files/images/Щ.jpg

Велику увагу на творчих заняттях я приділяю музикуванню з використанням “звучних жестів”. Звучні жести – це гра звуками свого тіла: плескання, клацання, тупання, цокання. Ці “інструменти”, якщо їх можна так назвати, дані людині природою. Діти розуміють, що вірш можна декламувати і в цей же час плескати руками по колінах, або клацати пальчиками чи тупати ногами. Можна тільки уявити собі, скільки варіантів складають діти! Цей вид музичної діяльності доступний, і що важливо, розвиває творчі здібності дитини, особливо у взаємозв’язку з мовою і рухом.

/Files/images/ЩЩ.jpg

Сьогодні необхідно виховувати дитину, яка відчуває себе сильною, сміливою. В часи швидких змін, подібних до наших, діти повинні вірити в свої сили, повинні не боятися пробувати і помилятись, варіювати, поки не буде знайдено вірне рішення.



«ВАШ ДОМАШНІЙ ОРКЕСТР»

Консультація для батьків

/Files/images/ВВ.jpg

Включення в музичні заняття, в домашнє дозвілля гри на дитячих музичних інструментах завжди є прикрасою музичного навчання. Додавання до голосу фортепіано або дитячого голосу, що стали звичними, звуків незвичайної висоти і яскравості залучає дошкільнят до творчої роботи на занятті. Для ігор і розваг з дітьми 4-6 років зазвичай використовується музичні інструменти, які не мають чітко вираженої звуковисотности, тому їх прийнято називати шумовими. До їх числа відносяться барабан, бубон, дзвіночки, трикутник, брязкальця, маракасы і так далі. Кожен з цих інструментів зазвичай є в арсеналі музичного керівника, та і придбати їх для дому не вимагає великих витрат. У придбанні простих шумових музичних інструментів є свої хитрощі. Дайте відповідь, наприклад, давно ви заходили у відділ, де продаються риболовні приладдя? Ви дивуєтеся, а даремно, тому що саме там продаються чудові речі - маленькі олов‘яні бубенці, які так зручно з'єднати по два - три, повісивши їх на звичайні скріпки. І ось у вас вже є чудовий музичний інструмент, що має надзвичайний дзвінкий голосок. Разом з дітьми ви можете виготовити такий музичний інструмент, як кастаньєти. Для цього треба узяти два великі гудзики, через " ніжку" кожній протягується гумка і зав'язується на вузол так, щоб петельку, що вийшла, можна було надіти на перший і третій палець. Гудзик і гумку можна купити в магазинах тканини. З контейнерів з-під "кіндер-сюрприза" можна зробити музичний інструмент - " шуршунчик", наповнивши його різними наповнювачами (горох, крупа, камінчики). Дуже легко можна виготовити такий музичний інструмент, як " вітерець". За допомогою цього інструменту можна зображувати появу невидимого героя або слухати музику вітру. Зробити його дуже просто. У пляшці з-під шампуню робиться вісім отворів з обох сторін і три посередині. Через бічні отвори простягаються нитки, до них прив'язуються трубочки від металлофона. Інструмент тримається на пальці за кільце, яке кріпиться вгорі.

/Files/images/ЩШГ.jpg

Важливо познайомити дітей з назвою інструменту і способом гри на нім. Для цього, показуючи той або інший інструмент, потрібно продемонструвати, як на нім грати. Скажімо, на барабані грають, ударяючи по його поверхні паличками, на брязкальцях і дзвіночках - струшуючи. Крім того, в дітях слід із самого початку виховувати культуру користування інструментом: з ним слід поводитися дбайливо, брати, грати на нім і класти на стіл або прибирати в спеціальну коробку потрібно акуратно. Дорослий, показуючи наявні музичні інструменти, демонструє їх голоси. Потім дітям можна запропонувати закрити очі і на слух визначити, який з інструментів зараз прозвучав. До кожного окремого музичного твору проводится індивідуальний підбір музичних інструментів для его супроводу.

Кiлькiсть переглядiв: 885

Коментарi