ПРІОРИТЕТНИЙ НАПРЯМОК

/Files/images/Безымянный.JPGСеред пріоритетних напрямків, визначених Національною доктриною розвитку освіти, є пропаганда та стимулювання у молоді прагнення до здорового способу життя. Повноцінність життя дитини передусім залежить від її здоров’я та рівня фізичного розвитку. Тож наше головне завдання – виховувати дітей здоровими, з перших місяців життя забезпечувати належні умови для їхнього особистісного становлення.

/Files/images/2.jpgПедагоги нашого дошкільного закладу намагаються забезпечити комплексний підхід до педагогіки здоров’язбереження через формування компетентності дошкільників у субсферах «Я – фізично здорова дитина», «Я – психічно здорова дитина», «Я – духовно здорова дитина», «Я - соціально здорова дитина».

/Files/images/SAM_3778.JPGРобота з виховання здорової дитини визначається завданнями, які направлені на: формування, збереження та зміцнення фізичного здоров’я, розвиток рухових умінь, фізичних якостей; виховання у дітей свідомого ставлення до ведення здорового способу життя; створення атмосфери спільності інтересів педагогів, батьків, медиків, вчителів початкової школи з означеного питання.

/Files/images/SAM_4918.JPGРозв’язанню даних задач служить система фізичного виховання дошкільників, яка забезпечується комплексом дій і заходів: додержанням режиму дня, повноцінним і раціональним харчуванням, загартуванням дитячого організму, створенням необхідних умов для рухової активності хлопчиків і дівчаток, прищепленням їм культурно – гігієнічних навичок; використанням різноманітних засобів і форм фізичного виховання.

/Files/images/1.jpgПровідною формою роботи з фізичного виховання дітей є фізкультурні заняття. Два заняття – навчальні будуються за структурою, рекомендованою методикою Е.Вільчковського. Тричі на тиждень фізкультурні заняття організовуються на свіжому повітрі. Форми проведення таких занять різноманітні. Великий інтерес для наших вихованців становлять вправи спортивного характеру: катання на санках, велосипеді, ходьба на лижах, городки, бадмінтон, футбол. Вони урізноманітнюють діяльність дітей на прогулянці, збагачують їхній руховий досвід і є активним відпочинком після занять

/Files/images/DSCN3421.JPGПедагогічним колективом багато уваги приділяється проведенню днів здоров’я як однієї з форм фізкультурно – оздоровчої роботи. Впродовж дня вихованці залучаються до різних організаційних форм фізичного виховання: ранкова гімнастика, заняття з фізичної культури, спортивні розваги, свята, змагання, ігри та вправи спортивного характеру, ігри – естафети, рухливі ігри. Тематика різноманітна «Чемпіони нашого садка», «Навипередки з літом», «З фізкультурою дружимо – хвороби переможемо», «Ми – сприті, сильні, дужі, до спорту не байдужі», «В похід за здоров’ям» тощо.

Розташування дошкільного закладу в лісовій зоні, природне оточення створюють широкі можливості для організації туристичної роботи з дошкільниками. Раз на тиждень проводяться пішохідні переходи. Рухова діяльність планується з урахуванням рельєфу місцевості, кліматичних особливостей сезону, віку та підготовленості дітей.

/Files/images/DSCN3363.JPG Серед оздоровчих заходів педагоги використовують різні види масажів (точковий масаж, самомасаж, м’ячиковий масаж, масаж стоп ніг, лікувально-профілактичний); дихальну гімнастику; сухе розтирання; полоскання горла; інгаляції; фіточаї та лікувальні напої; вживання в їжу фітонцидів; психогімнастика з метою корекції емоційного стану; аромотерапія; миття рук до ліктів та вмивання водою кімнатної температури, а влітку - загартування повітрям, сонцем, водою, ходьба босоніж по траві, піску. Найбільше задоволення діти отримують від ігор в плескальному басейні, озері.

Життєву компетентність у субсфері «Я –психічно здорова дитина» формуємо у дошкільників через активне пізнання світу і себе в ньому. /Files/images/Врач.JPGПід час оволодіння дітьми системою валеологічних знань застосовуємо спостереження, досліди, розглядання картин, бесіди, читання художніх творів, вправляння у догляді за органами тіла, валеохвилинки, розігрування ситуацій на валеологічну тему в сюжетно – рольових іграх «Лікарня», «Сім’я» та ін.

Компетентність вихованців у субсфері «Я - духовно здорова дитина» намагаємося забезпечити через виховання свідомого ставлення до власного здоров’я, ведення здорового способу життя, дотримання правил безпечної поведінки, культури споживання їжі, засвоєння культурно – гігієнічних навичок, вибору еталонів для наслідування.

/Files/images/DSC06924.JPGНайбільш повно ця робота реалізується за тематичними блоками «Дитячий садок», «Моя родина», «Світ навколо тебе», «Калейдоскоп професій», «Дім під дахом голубим». Вирішенню задач формування духовності сприяють свята і розваги «Ми є діти українські – український славний рід», «Тато, мама, я – працьовита сім’я», «Свято Масляної», «Стрітення», «Івана Купала», та ін.; проекти спільної діяльності «Дитсадок – веселий дім», «До землі вам, матусі, уклін!», «В колі дружної родини» тощо.

Свідоме ставлення до власного соціального здоров’я у дошкільників забезпечуємо системою знань і навичок, які сприяють усвідомленню того, що у спілкуванні треба вміти управляти своїми емоціями, оцінювати себе та інших. Вихованці вчаться аналізувати результати виконання різними людьми фізичних вправ, позитивно ставитися до спільної рухової діяльності, об’єднуватися за інтересами, виявляти активність без агресивності, регулювати свій емоційний стан.

/Files/images/DSC02576.JPGПедагоги закладу використовують так звані технології терапевтичного спрямування, а саме: арт – терапію, піскову терапію, ігрову та казкотерапію, кольоротерапію; аутотренінги, релаксації. Терапія означає лікування. Але ми розглядаємо дані технології як профілактичний засіб різних захворювань, поліпшення психоемоційного стану дошкільників. Привертають увагу дітей до світу емоцій і почуттів куточки «Добрий день, я прийшов!», «Мій настрій», «Скринька добрих справ»; свята і розваги «У садочку Гуморина!», «День народження ляльки», «На лісовій галявині», «У країні Грайликів» та ін.

/Files/images/Літо.JPGВ дошкільному закладі створені всі умови для успішної реалізації задач фізичного виховання . Спортивна зала, басейн, фізкультурний майданчик забезпечені стаціонарним, переносним та нетрадиційним фізкультурним обладнанням, інвентарем для занять, спортивних свят і розваг, індивідуальної та корекційної роботи. Розвивальне середовище постійно поповнюється нетрадиційним фізкультурним обладнанням, виготовленим педагогами та батьками.

/Files/images/SAM_3684.JPGНа основі намічених задач розроблена структура методичної роботи, яка включає педагогічні ради «Шляхи оптимізації процесу фізичного виховання в дошкільному навчальному закладі», «Інноваційні технології в реалізації завдань Базового компоненту дошкільної освіти», «Реалізація принципу наступності між дошкільною та початковою ланками освіти», семінари, «Забезпечення збалансованості основних характеристик розвитку дитини напередодні вступу до школи»; «Здоров’язбережувальні технології в життєдіяльності дошкільників», консультації, майстер класи, колективний перегляд, використання інтерактивних технологій , ділових ігор, круглих столів тощо. Працює творча група з проблеми «Організація пішохідних переходів як засіб підвищення ефективності фізичного виховання». На медико – педагогічних консиліумах аналізуємо рухову підготовленість дітей, показники медико – педагогічного контролю фізкультурних занять. Робота консиліумів забезпечує комплексний корекційно – розвивальний вплив на дітей, який реалізовується через плани профілактично – корекційних заходів.

/Files/images/с-1252.jpgПедагогічний колектив проводить планомірну просвітницьку роботу серед батьків щодо фізичного розвитку дошкільників. В коридорах, групах оформлені стенди, які містять інформацію про завдання і зміст фізичного виховання та фізкультурно – оздоровчої роботи , поради вихователя, медичної сестри, психолога. На загальних та групових батьківських зборах обговорюються проблеми оздоровлення, загартування, харчування, формування культурно – гігієнічних навичок тощо. Батьки залучаються до участі в проведенні спортивних свят, до перегляду освітньо – виховних заходів під час проведення Днів відкритих дверей, Днів здоров’я «Виховуємо разом», «Бути здоровим – висока мета кожного, хто у садочку зроста», «Сьогодні дошкільнята, а завтра школярі» тощо.

/Files/images/DSC06873.JPG

Кiлькiсть переглядiв: 457

Коментарi